Stel je bent een ondernemer die wel wat meer klanten kan gebruiken. Je zoekt naar manieren om meer bezoekers te krijgen naar je website, maar je hebt eigenlijk geen echt marketingbudget (je hebt namelijk te weinig klanten).
Ben jij dit? Lees dan verder.
Wat doe je om toch geïnteresseerde mensen naar jouw site te krijgen (zodat ze je leren kennen als vakspecialist en ze jou dan zeer waarschijnlijk zullen inschakelen).
Ga je je blogs delen op Social Media waar de berichten maar aan een paar procent van jouw volgers worden getoond?
Dat kan en moet je ook zeker doen. Maar verwacht geen grote aantallen als je nog geen duizenden volgers hebt.
Ga je je blogs delen per mail in een tijd waarin mensen steeds minder op nieuwsbrieven van bedrijven klikken?
Dat kan en moet je ook zeker doen. Maar verwacht geen grote aantallen als je nog geen duizenden nieuwsbriefabonnees hebt.
Ga je mikken op een hoge positie in Google in een tijd die ook wel ‘het informatietijdperk’ wordt genoemd, omdat mensen voor ál hun meest uiteenlopende vragen eenvoudig naar internet (lees: Google) gaan?
Lijkt me verreweg de beste optie.
Ja, ik doe ook aan social media en stuur ook mailtjes. Maar het grootste deel van mijn lezers (meer dan 80%!) komt binnen via Google.
Scoren al mijn blogs dan hoog in Google? Nee, maar wel een aantal cruciale blogs die daarmee voor een constante stroom van bezoekers zorgen.
Die blogs heb ik zorgvuldig uitgekozen en aan die blogs heb ik extra aandacht besteed.
En nu leveren ze me elke dag bezoek op en voeden ze mij als een onuitputtelijke bron.
Want elke dag zijn er weer nieuwe mensen die zoeken op die vragen waar ik op scoor.
Google droogt nooit op.
Google laat jouw berichten aan álle mensen zien die die vraag intypen (als je op pagina 1 staat)
En het mooie: Google vraagt er niet eens geld voor.
Daarom ben je toch wel gek als je als (beginnende) ondernemer niet op zijn minst probeert om hoog te komen!
Bedenk ook dit: Wat is het ergste dat jou kan overkomen als het niet lukt?
Dan heb je je tijd en aandacht gestoken in een blog die nog steeds superwaardevol is voor je lezers (omdat hij inspeelt op veelvoorkomende vragen) en die je nog steeds kunt delen via mail en social media en die bezoekers van jouw site extra goed wijzen op jouw expertise.
Niet geschoten is altijd mis. Zeker bij Google.
[text-blocks id=”19940″]