Het is vandaag 14 juli. En dan weet iedereen: de Franse Revolutie. Maar geef mij maar de Google Revolutie. De ontwikkeling die alle kennis ter wereld binnen één muisklik heeft gebracht en die vooral ondernemers de heerlijke vrijheid en gelijkheid geeft waar de Franse revolutionairen jaloers op kunnen zijn.
De Google Revolutie, dat is pas vrijheid, gelijkheid en broederschap.
Vrijheid
Google is totale vrijheid voor ondernemers. Wie eenmaal hoog staat in de zoekmachine krijgt namelijk voortdurend bezoekers voor zijn site. Zonder er nog omkijken naar te hebben. Het maakt niet uit waar je bent of wat je op dat moment doet, de lezers stromen toch wel binnen.
Dus of je nu op vakantie bent, aan het slapen of gewoon je vak aan het uitoefenen bent: over je traffic hoef je je geen zorgen te maken. Dat is de vrijheid die een hoge positie in Google je biedt.
Gelijkheid
Als er één partij is die niet naar naamsbekendheid, bedrijfsgrootte of marketingbudgetten kijkt, is het wel Google. Tenminste: waar het gaat om een hoge positie in de zoekresultaten. Het maakt Google daarvoor geen moer uit wie je bent, hoe rijk je bent, hoe gerenommeerd of hoe lang je al bestaat. Als jij het beste antwoord geeft op de zoekvraag, dan win je.
Zo kan Henkie de Hardloopcoach prima boven Runnersworld komen en kunnen de Voedingstips van Valerie boven die van het Voedingscentrum komen. Gelijke kansen voor iedereen.
Broederschap
Het mooie van Google is dat je nog meer mensen kunt helpen met jouw kennis dan je nu al doet. Jouw impact is daardoor gigantisch. Via Google kun je tegelijk zoveel mensen inspireren, ver buiten jouw woonplaats en misschien zelfs wel buiten de landsgrenzen. En zonder dat de gebruiker ervoor hoeft te reizen of zelfs te betalen.
Het is de ultieme samenwerking: jij stelt jouw kennis gratis beschikbaar en in ruil krijg jij een enorme bekendheid onder jouw doelgroep, met als extra beloning de kans op meer klanten. Over verbroedering gesproken.
[text-blocks id=”20664″ plain=”1″]