‘Bloggen kost zoveel tijd.’ Ik hoor het dagelijks van ondernemers die er om die reden niet aan beginnen.
Maar wist je dat een blog meer is dan een blog alleen? Een blog is namelijk ook:
- Het begin van je eerste boek
- 5 tot 10 waardevolle berichten op social media
- Minimaal 3 onderwerpen voor je nieuwsbrief aan al je volgers
- Een link op andermans website
- Een gespreksonderwerp met een potentiele klant
- Een aanzet tot een vlog
- Uitbreiding van je eigen kennis
- Een waardevolle verrijking van je website
- Kans op een hoge plek in Google
- Een inhoudelijk visitekaartje (= gegarandeerd een groter netwerk)
- De aanleiding voor een webinar
- Start van een podcast
- Input voor betaalde workshops
- Een eerste stap van je videocursus
Als je er zo tegenaan kijkt, is het maken van een blog eigenlijk heel effectief.
Eén keer goed over een onderwerp nadenken en onder woorden brengen en er daarna op talloze manieren van profiteren.
Hoezo is het dan nog zonde van je tijd?
Welke spreekt jou het meeste aan?
Laat het me weten in de comments. Ook als ik nog iets mis.
IK MIS: schrijfoefeningen en hobby