Employer branding is hot tegenwoordig. Niet zo gek, want nu de arbeidsmarkt steeds krapper wordt, moet je als werkgever nog meer je best doen om de beste medewerkers te vinden (en je goede personeel te behouden). Een sterk werkgeversmerk is daarvoor cruciaal. Oftewel: een sterke employer brand.
Er zijn verschillende manieren aan je employer brand te bouwen, maar een van de krachtigste is door te bloggen.
Want als je wilt dat werkzoekenden weten hoe leuk, innovatief, gezellig, leerzaam jouw organisatie is, moet je dat natuurlijk wel vertellen. Hoe kan men het anders weten?
En vertellen is niet eens genoeg. Het gaat er vooral om dat je het laat zien. Aan de hand van waargebeurde verhalen, echte voorbeelden, boeiende cases of gave projecten.
Wat maakt jou als bedrijf bijzonder?
Een blog is daar bijzonder geschikt voor. Want bloggen is een heel laagdrempelige manier om te laten zien hoe het er in jouw bedrijf aan toe gaat. Waar je voor staat. Wat je belangrijk vindt. Wat jou bijzonder maakt en onderscheidt van andere bedrijven. Precies wat het doel is van employer branding.
Zodat werkzoekenden een goed gevoel bij jouw organisatie krijgen en sneller zullen solliciteren. En zodat ook alleen de juiste kandidaten solliciteren. Die passen bij jouw bedrijf en cultuur. Waardoor er een grotere kans is op de juiste match.
Employer branding zorgt er zo voor dat je meer geschikte kandidaten krijgt en daarmee betere werknemers.
Workshop Bloggen voor je Employer Brand (incompany)
Om te leren hoe je jouw verhalen krachtig kunt vertellen, geef ik de workshop Bloggen voor je Employer Brand. Dit is een incompany-workshop waarin ik achtereenvolgens uitleg:
- Wat een blog nu precies is
- Waarom bloggen zo’n krachtig middel is voor employer branding
- Hoe je aan geschikte onderwerpen komt voor je blogs
- Hoe je een blog krachtig opbouwt (je ontvang een kant-en-klare template)
- Hoe je ervoor zorgt dat jouw blog ook (tot het einde toe) wordt gelezen
Voorafgaand aan deze incompany-workshop hou ik een (korte) telefonische intake om de workshop zoveel mogelijk op de persoonlijke situatie van jouw organisatie af te stemmen.
Vandaag nam Bastiaan Vercouteren van @bloggenwerkt de deelnemers van de workshop ‘Bloggen voor je (employer) brand’ mee in de wondere wereld van het bloggen. Bij deze delen we een kleine sfeerimpressie met je van deze energieke ochtend! pic.twitter.com/D8F0IJ4bKt
— ✎ Voor Tekst ✎ (@VoorTekst) 27 maart 2018
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze training is bedoeld voor:
- organisaties die trots zijn op hun personeel, op hun cultuur en op de wijze waarop ze werken, maar gefrustreerd dat zo weinig mensen buiten de organisatie daar weet van hebben.
- organisaties die moeite hebben voldoende kandidaten te vinden
- organisaties die moeite hebben de juiste kandidaten te vinden
- organisaties die willen dat hun beste werknemers blijven, omdat ze zich gehoord voelen en omdat ze met eigen ogen kunnen zien voor wat voor een bijzondere organisatie ze werken
Kortom: voor bedrijven die niet alleen wéten dat ze een inspirerende werkplek bieden, maar het ook willen laten zien.
Deelnemers aan de workshop kan iedereen in het bedrijf zijn die wil vertellen hoe bijzonder het werken op deze plek is of hoe uitdagend zijn eigen rol. Of hij dat nu doet met één blog per jaar of één blog per maand. Van office managers tot marketing-medewerkers en van client service reps tot de directieleden.
“Ben de toegevoegde waarde van Bloggen gaan begrijpen en dat het jouw merk versterkt, zowel naar instroom als klanten. dat het gepland moet worden, dat het overzichtelijk en laagdrempelig is. Erg fijn. voor mij erg relevant'” (deelnemer aan de workshop Bloggen voor je Employer Brand
Details + aanmelden
- Duur: 2,5 uur
- Prijs: 897 euro (ex BTW)
- Maximaal aantal deelnemers: 12
* avondsessies zijn mogelijk
Neem contact op voor meer informatie:
Fout: Contact formulier niet gevonden.
Wie ben ik?
Mijn naam is Bastiaan Vercouteren. Ik ben al ruim 15 jaar werkzaam als tekstschrijver van met name online teksten. Tijdens de doorbraak van het internet aan het begin van de eeuw werkte ik als content manager bij het destijds booming Monsterboard waarvoor ik hun Carrière Centrum bouwde en volschreef met tips over solliciteren en groeien in je carrière (een soort blogs avant la lettre).
Na 6,5 jaar Monsterboard (ik schreef in de tussentijd ook nog een carrièreboek) wilde ik ook wel eens over andere zaken schrijven dan de arbeidsmarkt en besloot ik voor mijzelf te beginnen. Ik kwam te werken voor mooie klanten als Staatsbosbeheer, NIPO, Discovery Channel, Twitter en – toch ook – weer Monsterboard. Plus een aantal minder bekende ondernemingen.
Voor hen ging ik ook steeds meer blogs schrijven, totdat ik bedacht dat het eigenlijk veel beter is als ondernemers en medewerkers zelf leren bloggen. Want mijn mening is dat iedereen kan bloggen. Sterker: een ondernemer of medewerker kan beter over zijn/haar eigen business bloggen dan dat ik dat kan doen als ingehuurde tekstschrijver. Mits ze een zetje in de goede richting krijgen.
Daarom ben ik Blogkracht gestart – om van ondernemers en medewerkers betere bloggers te maken. Zodat ze meer bekendheid krijgen en meer klanten of kandidaten. Ik heb inmiddels al honderden mensen getraind in mijn workshops en kijk ernaar uit om jou te leren hoe je een krachtige blog schrijft!